Sustainable Mathematics eTwinning Projesi kapsamında öğrenciler, çalışmak istedikleri takımı demokratik bir şekilde belirlemek için Google Forms üzerinden bir anket doldurdu. Elde edilen sonuçlara göre gruplar oluşturuldu ve öğrenciler takım çalışmalarına katkı sağlamak amacıyla araştırmalara başladı.
Bitkiler ve hayvanlardaki altın oranı inceleyen grup, doğada bu oranın nasıl ortaya çıktığını araştırarak çiçeklerin yaprak dizilimleri, ayçiçeği çekirdeklerinin spiralleri ve deniz kabuklarının büyüme düzenleri gibi örnekleri inceledi. Grafikler oluşturarak altın oranın doğanın estetik düzenindeki rolünü ortaya koydu. İnsan ve müzikte altın oranı inceleyen grup ise, insan yüzü ve vücudundaki simetriyi analiz etti. Ayrıca, müzikte armoni ve ritim düzenlerinde altın oran ilişkisini inceleyerek matematiksel hesaplamalar yaptı ve sanat ile estetikle nasıl birleştiğini gösteren sunumlar hazırladı.
Süreç boyunca öğrenciler takım çalışması yaparak bilgileri organize etti Çalışmalar tamamlandıktan sonra proje süreci değerlendirilerek öğrencilerin deneyimleri paylaşıldı. Bu süreç, öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini, problem çözme becerilerini geliştirmelerini ve matematiğin gerçek dünya ile bağlantısını keşfetmelerini sağladı.